Pakke til hentested

Når dine kunder skal hente pakkene selv er vi aldri langt unna med ca. 1500 hentesteder!

NB: Denne tjenesten erstatter Klimanøytral Servicepakke
  • Rask - 1-2 dagers levering til store deler av landet
  • Trygt - god kontroll med sporing underveis, og signatur ved levering
  • Fleksibelt - møt kundens behov med ulike tilleggstjenester
  • Klimanøytralt - vi frakter så miljøvennlig som mulig

En landsdekkende pakketjeneste for deg med nettbutikk og som har privatkunder som målgruppe. Det er en klimanøytral fraktmetode som velger tog fremfor bil der det er mulig, og vi kompenserer for restutslipp gjennom kjøp av CO2-kvoter.

Mottaker henter selv på angitt utleveringssted, men kan ved hjelp av ulike tilleggstjenester både få pakken levert hjem eller endre til et annet utleveringssted. Landpostbudene kan dessuten levere på døren, uten ekstra kostnad.

Ju fler leveranskanaler som etableras och antas desto enklare och mer kvalitativt flyter varorna från nätet
Ju fler leveranskanaler som etableras och antas desto enklare och mer kvalitativt flyter varorna från nätet

Hva koster det?

Slik beregner du pris

Hva må du vite?

Tjenestens spesifikasjoner

Maks reell vekt: 35 kg

Min. format: 23x13x1 cm
Maks. format: 240 cm lengde, lengde + omkrets = 360 cm

Om pakken din er under minimumsmålet, i rulleform eller over 120 x 60 x 60 cm må den sorteres manuelt. Det vil da bli et tillegg i prisen.

Se vilkår


Slik går du frem

Pakking og emballering

Emballer din forsendelse forsvarlig og merk den godt. Skjøre ting må være omgitt av støtdempende materiale, slik at det kan fange opp trykk og støt og beskytte innholdet. Du kan lese mer om hvordan du emballerer og merker her.

Bestilling og opphenting

Bestill frakt her på siden eller via EDI (i ditt TA-system). Som Bringkunde kan du også bestille direkte i Mybring, vårt nettbaserte transportverktøy. Pakken kan leveres på Posten/Post i butikk – alternativt kontakt oss for en prat om henteavtale.

Under transport

Til store deler av sentrale Norge, sender vi på 1 dag. For øvrige deler må 2-4 dager beregnes, avhengig av strekningen. Hvor lang fremsendingstid som gjelder for din pakke, ser du enkelt i Mybring. Mottaker får melding om at pakken er på vei, slik at sendingen kan spores underveis via lenke.

Utlevering og mottak

Mottaker får hentemelding på sms, e-post eller i App), og henter pakken på Post i butikk eller postkontor. Med våre tilleggstjenester kan du utvide valgfriheten for dine kunder, f.eks. med mulighet å endre hentested eller å velge hjemlevering når pakken har ankommet hentestedet. Om pakken ikke hentes, får mottaker inntil 2 påminnelser. Hentefrist er 14 dager.

Tilleggstjenester

  • Kunden din kan selv velge hvilket postkontor, hvilken Post i Butikk eller pakkeautomat vedkommende ønsker å hente pakken sin på. Valget tas i det øyeblikket kunden kjøper varen på internett, og kan ikke endres etter at du har sendt pakken. Avsendere som ønsker å ta i bruk tjenesten, får tilsendt en URL-adresse med valgt profil. Teknisk dokument som beskriver valgmulighetene for profil, får du gjennom din kontaktperson i hos oss.

    Priser:

    • Pakke til hentested: kr 0
    • Ekspress neste dag: kr 30 
    • Ekpress neste dag: kr 31 fra 01.07.2019
  • Tjenesten er lur for deg som driver med salg eller utleie på Internett, og krever en kontrakt med mottaker, eller ønsker at varene leveres ut til rett person.

    Alt du må gjøre, er å melde tjenesten gjennom EDI. Kunden din kvitterer på PDA eller hentemelding, og det bekreftes deretter at kunden din har akseptert kontrakten. Prisen får du ved å ta kontakt med din kontaktperson, eller ringe oss på telefon 04045.

    • Legitimasjon noteres av Posten
    • En rapport sendes til deg gjennom Mybring
    • Erstatning skjer i henhold til Vegfraktloven  
  • Bring tilbyr tilleggsforsikring i tilknytning til noen av våre pakketjenester. Denne forsikringen tilbyr vi i samarbeid med Tryg og du kan bestille den via EDI* – forhåndsmelding. Forsikringen må tegnes pr. kolli/pakke og tilbys på følgende tjenester:

    • Pakke til bedrift
    • Pakke levert hjem
    • Pakke til hentested

    For ordens skyld gjøres oppmerksom på at enkelte EDI-programvareleverandører i sine løsninger tilbyr forsikring via andre forsikringsselskap. Du må da forholde deg til det oppgitte forsikringsselskapet i fht. din forsikring. Dersom det tilbys forsikring via andre enn Tryg fremgår dette i EDI-programvaren eller i kvittering for forsikringen.

    Bestilling

    Ved bestilling av tilleggsforsikring må følgende informasjon fylles ut i EDI-forhåndsmelding:

    • Kollinummer (gjelder som forsikringsavtalenummer) 

    • Forsikringssum/vareverdi (f .eks. 7000 kr) 

    • Forsikringsgjenstand/innhold (f. eks. klokke)

    • e-post/mailadresse

    • Indikator ”J” (Ja) i anvist felt for at forsikring ønskes

    Når vi har mottatt din bestilling og kolliet/pakken, sender vi deg en forsikringsavtale til din e-postadresse. Ved mangelfull eller feil utfylling av bestilling vil ikke forsikringen være gyldig.

    Avbestilling og endring

    Endring av bestilling kan gjøres fram til vi har mottatt godset. Endringen må gjøres via EDI-forhåndsmelding.

    Premie/pris

    Premie er 0,3 % av forsikringssum/vareverdi med minstepremie NOK 30. Egenandel er NOK 250 pr erstatningstilfelle. Maksimal forsikringssum er NOK 25.000. Dersom du oppgir høyere vareverdi enn 25 000 vil du kun faktureres 0,3 % av NOK 25 000.

    Eks: Varens verdi er 12 000 kr. Premie = 12 000 x 0,003 (0,3%) = 36 kr (minstepremie 30 kr). Premien vil belastes din faktura. Dersom du får spesifisert faktura på e-post, vil informasjon stå på egen varelinje under tilhørende kolli.

    Vilkår og betingelser

    For denne forsikring gjelder Sjøassurandørenes Centralforening sine “Vilkår for Transportforsikring av Varer” av 1995 med senere endringer, "Alle farer A-vilkår"

    Kontakt ved skade

    I tilfelle skade/tap må du omgående varsle Posten Norge AS på vegne av Tryg Forsikring:
    Telefon: 04045 eller e-post kundeservice@bring.no
    For forsikringer tegnet via andre forsikringsselskap må du også ta kontakt med ditt forsikringsselskap.

    Ved skadesak og forsikringsutbetaling vil vi benytte opplysningene i din bestilling via EDI-forhåndsmelding. Vi ber deg likevel ta vare på forsikringsavtalen som du kan bruke ved henvendelse til oss.

    * Electronic Data Interchange, dvs elektronisk data utveksling

  • Dette garanterer at varen ikke blir levert ut uten at beløpet er betalt. Passer fint for deg som har avtalt at kunden skal betale for varen du sender ut. 

    Tjenesten koster med EDI-forhåndsmelding 55 kroner per kolli fra 01.12.2018. 

  • Ønsker du at mottaker skal vise legitimasjon ved utlevering, kan du bestille dette gjennom EDI. Mottakeren din får varsel om at bedriften din ønsker at han eller hun skal legitimere seg på hentemelding, SMS eller epost.

    Bedriften din kan velge mellom vanlig Utlevering mot ID eller personlig utlevering: 

    • Utlevering mot ID: Legitimasjon sjekkes ved utlevering. Annen person enn mottaker kan hente pakken, men må legitimere seg for å få forsendelsen utlevert.
    • Personlig utlevering: Kun angitt mottaker kan hente pakken - mot legitimasjon. Bruk av fullmakt er ikke mulig.

    Prisen på tjenestene er 9 kroner per kolli for vanlig Utlevering mot ID og 14 kroner per kolli for personlig utlevering fra 01.12.2018.

  • Sending stoppet eller returnert tilbakekaller sendingen før mottakeren din har fått den utlevert. 

    Fra sporingssiden i Mybring kan du tilbakekalle sendingen. Endring av adresse vil bli tilgjengelig i løpet av året.

    Prisen for tjenesten er 150 kroner per kolli fra 01.12.2018 og må betales selv om Bring ikke skulle klare å stoppe sendingen. Frakt kommer i tillegg.

  • Oppkravsbeløpet på Pakke til hentested kan endres eller strykes.

    Fra sporingssiden i Mybring kan du endre eller stryke oppkravsbeløpet. 

    Prisen for tjenesten er 150 kroner per kolli fra 01.12.2018 og må betales selv om Bring ikke skulle klare å stoppe sendingen. Frakt kommer i tillegg.