Kontakt oss for å tilby hjemlevering til dine kunder

Bring har lansert en forbedret og oppdatert hjemleveringstjeneste. Nå kan du levere varer hjem til 1 000 000 flere husstander enn tidligere, i hver eneste krok i hele Norge! Ikke nok med det. Kundene kan også velge å få varen satt igjen foran døren sin dersom de ikke er hjemme ved leveransen. Dette betyr at du kan tilby økt service og bedre kundeopplevelse.

Vi vet hvordan kundene dine egentlig vil ha varen sin levert. De vil ha den raskt og de vil ha den hjem. Dessverre er det ikke alltid slik at postbudet klarer å treffe kunden mens han eller hun befinner seg hjemme. Folk flest er ofte på vei – Mellom fjell og fjorder, arbeid, matvarehandel, barnehagehenting og fotballkamp med kompisgjengen. Det forstår vi.

Derfor jobber vi hver dag for at du som driver nettbutikk skal ha fornøyde kunder gjennom konkurransedyktig logistikk. Vi gleder oss derfor stort over å si at tiden med uønskede turer til postkontoret – den er forbi.

Vil du vite mer: Kontakt oss

Hva blir nytt?- Vi har utvidet dekningsområdet
Bring har lenge hatt tilbud om hjemlevering i de største byer og tettsteder og har levert mellom kl. 17-21. Nå har vi utvidet dekningsområdet til å gjelde absolutt hele landet, også mindre steder, hvor vi leverer på dagtid. Samtidig opprettholdes kveldsdslevering i byene.

I tillegg kan kundene nå be om at varene skal settes igjen dersom man ikke er hjemme på leveringstidspunktet. Dette gjør det enklere for kunder som ikke har mulighet til å være hjemme. Mottaker kan også skrive en beskjed til sjåføren om hvor varen skal plasseres, og denne muligheten tilbys når en sporer pakken.

Dyrekassen vokser med "På Døren" tjenesten

En av bedriftene som tilbyr hjemlevering i sin nettbutikk, er en av Norges største dyrebutikkerr: Dyrekassen

For Dyrekassen har etablering av nettbutikken i tillegg til vanlige butikker vært et viktig skritt for å øke markedsandel og konkurransekraft. Med hjemlevering ser de større muligheter for vekst i form av en utvidelse av kundekretsen sin.

- Med hjemlevering til hele landet, vokser vi kraftig utenfor byer – der det ofte er flere mil til nærmeste dyrebutikk, sier Stian Dahle, driftssjef i Dyrekassen. 

Justert Stian Dahle_Driftsjef Dyrekassen
Driftssjef Stig Dahle i Dyrekassen er strålende fornøyd med å tilby kunder hjemlevering

Dyrekassen får positive tilbakemeldinger fra sine kunder om at hjemlevering gjør hverdagen enklere for dem. Spesielt gjelder dette dyrefôr og kattesand som er tunge og “uhåndterlige” varer.

Siste forbrukerundersøkelsene vi nylig gjennomførte, Bring Research, viser at 58 prosent av alle som handler på nett, synes det er best å få varen levert rett hjem. Nesten like mange ønsker også muligheten for å be leverandøren sette igjen varen på utsiden av hjemmet, dersom de ikke er tilgjengelige for å ta den imot når den kommer.

Dessverre er det også slik at 56 prosent av netthandlerne velger bort alternativet for hjemlevering, dersom dette alternativet blir for dyrt. Kunder som ønsker hjemlevering, men som synes tjenesten er for dyr, kan i verste fall ende opp med å ikke gjennomføre kjøpet i din nettbutikk.

For å få fullt utbytte av den oppdaterte hjemleveringstjenesten – som gjør det mulig å levere varer på døren i hele landet, også når mottakeren ikke er hjemme – er det 2  ting du må huske på:

1. Sjekk at tjenesten er riktig beskrevet 
Det er lurt å sjekke at tjenesten er riktig beskrevet i nettbutikken din, slik at det er enkelt for kunder å gjøre sine valg. 

2. Ikke tving kunden til å betale for mye.
Test betalingsviljen hos dine kunder. Tilbyr du fraktfri levering, kan du for eksempel rabattere hjemlevering tilsvarende og la kunden betale for mellomlegget.

3. Sørg for en god kundeopplevelse når varen blir levert hjem.
Pass på at du har en leverandør med hyggelige og pålitelige bud, slik at kundene dine får en god opplevelse når de mottar varen.

Hva må jeg gjøre nå?

  • Ønsker du tilbud for På Døren, kontakt oss her

  • Tilbyr du tjenesten, men er usikker på om du har tilgang til utvidet dekningsområdet. Da bør du kontakte din EDI leverandør