Pakke hjem pluss
En premium hjemleveringstjeneste som tilbyr rask og presis, landsdekkende levering av pakker opptil 35 kg.
- Rask levering: neste dag til de største byene
- Leveringsdag kan endres underveis, og pakken kan bes settes igjen
- Presis levering med 1 times vindu ved utlevering kveldstid
Tjenesten inkluderer personlig overlevering dersom mottaker er hjemme. Hvis ikke, kan pakken settes igjen ved døren eller leveres til en lokal pakkeboks.
Pakker leveres neste dag i 60 prosent av landet. Vi leverer på kveldstid i byer og sentrale områder, og på dagtid øvrige steder (se punkt 4 lenger ned). Pakke hjem pluss gir forutsigbarhet med sanntidssporing i app og via SMS-varsler.

Når du legger inn postnummer, mål og vekt beregnes prisen automatisk.
Prislister
Hva må du vite?
Tjenestens spesifikasjoner
Maks vekt: 35 kg
Maks format: 240 cm lengde, eller lengde + omkrets = 360 cm.
Er pakken din over 120 x 60 x 60 cm må den sorteres manuelt og medfører derfor et tillegg i prisen fra 01.12.2024.
-
1
Pakking og emballering
Emballer din forsendelse forsvarlig og merk den godt. Skjøre ting må være omgitt av støtdempende materiale, slik at det kan fange opp trykk og støt, og beskytte innholdet. Du kan lese mer om hvordan du emballerer og merker her.
-
2
Bestilling og opphenting
Bestill frakt direkte i Mybring, via API, EDI eller i ditt TA-system. Du kan levere pakken hos ditt nærmeste innleveringssted, eller inngå en fast henteavtale med oss. Det er også mulig å bestille opphenting i Mybring når du trenger det.
-
3
Under transport
Til store deler av landet sender vi på 1-2 dager. For resten av Norge må gjelder 3-4 dager, avhengig av strekning. Fremsendingstiden kan enkelt beregnes i Mybring. Din kunde får informasjon om status og forventet levering via app, sms eller epost.
-
4
Utlevering og mottak
Vi leverer hjem på kveldstid 17-21* i byer og tettsteder, og mellom 08-16 til øvrige steder, se dekningsområde (Excel) fra 01.03.2025. Mottaker får mulighet til å endre utleveringsdato, og å gi Posten fullmakt til å sette igjen pakke på mottakers risiko hvis ingen er hjemme ved leveringstidspunktet.
For levering på kveldstid vil mottaker få informasjon om estimert leveringstidspunkt innenfor et én-timesintervall. Pakken kan følges i sanntid, og man kan gjøre valg underveis.
Dersom pakken ikke kan leveres, blir den sendt til mottakers lokale hentested. Det er mulig å bestille flere leveringsforsøk, se under tilleggstjenester.
Slik går du frem
Tilleggstjenester
Ønsker du at mottaker skal vise legitimasjon ved utlevering, kan du bestille dette gjennom EDI. Mottakeren din får varsel om at bedriften din ønsker at han eller hun skal legitimere seg på hentemelding, SMS eller epost.
Bedriften din kan velge mellom vanlig Utlevering mot ID eller personlig utlevering:
- Utlevering mot ID: Legitimasjon sjekkes ved utlevering. Annen person enn mottaker kan hente pakken, men må legitimere seg for å få forsendelsen utlevert.
Pris fra 01.12.2024: 17 kroner per kolli.
- Personlig utlevering: Kun angitt mottaker kan hente pakken - mot legitimasjon. Bruk av fullmakt er ikke mulig.
Pris fra 01.12.2024: 23 kroner per kolli.
Bring tilbyr tilleggsforsikring i tilknytning til noen av våre pakketjenester. Denne forsikringen tilbyr vi i samarbeid med If og du kan bestille den via EDI* – forhåndsmelding. Forsikringen må tegnes pr. kolli/pakke og tilbys på følgende tjenester:
- Pakke til bedrift
- Pakke hjem pluss
- Pakke til hentested
For ordens skyld gjøres oppmerksom på at enkelte EDI-programvareleverandører i sine løsninger tilbyr forsikring via andre forsikringsselskap. Du må da forholde deg til det oppgitte forsikringsselskapet ift. din forsikring. Dersom det tilbys forsikring via andre enn If fremgår dette i EDI-programvaren eller i kvittering for forsikringen.
Bestilling
Ved bestilling av tilleggsforsikring må følgende informasjon fylles ut i EDI-forhåndsmelding:
-
Kollinummer (gjelder som forsikringsavtalenummer)
-
Forsikringssum/vareverdi (f .eks. 7000 kr)
-
Forsikringsgjenstand/innhold (f. eks. klokke)
-
e-post/mailadresse
-
Indikator ”J” (Ja) i anvist felt for at forsikring ønskes
Når vi har mottatt din bestilling og kolliet/pakken, sender vi deg en forsikringsavtale til din e-postadresse. Ved mangelfull eller feil utfylling av bestilling vil ikke forsikringen være gyldig.
Avbestilling og endring
Endring av bestilling kan gjøres fram til vi har mottatt godset. Endringen må gjøres via EDI-forhåndsmelding.
Premie/pris
Premie er 0,3 % av forsikringssum/vareverdi med minstepremie NOK 30. Egenandel er NOK 250 pr erstatningstilfelle. Maksimal forsikringssum er NOK 25.000. Dersom du oppgir høyere vareverdi enn 25 000 vil du kun faktureres 0,3 % av NOK 25 000.
Eks: Varens verdi er 12 000 kr. Premie = 12 000 x 0,003 (0,3%) = 36 kr (minstepremie 30 kr). Premien vil belastes din faktura. Dersom du får spesifisert faktura på e-post, vil informasjon stå på egen varelinje under tilhørende kolli.
Vilkår og betingelser
For denne forsikring gjelder Sjøassurandørenes Centralforening sine “Vilkår for Transportforsikring av Varer” av 1995 med senere endringer, "Alle farer A-vilkår"
Kontakt ved skade
I tilfelle skade/tap må du omgående varsle Posten Norge AS på vegne av If Forsikring:
Telefon: 04045 eller e-post kundeservice@bring.no
For forsikringer tegnet via andre forsikringsselskap må du også ta kontakt med ditt forsikringsselskap.
Ved skadesak og forsikringsutbetaling vil vi benytte opplysningene i din bestilling via EDI-forhåndsmelding. Vi ber deg likevel ta vare på forsikringsavtalen som du kan bruke ved henvendelse til oss.
* Electronic Data Interchange, dvs. elektronisk data utveksling
Det gjøres ett leveringsforsøk på mottakers adresse. Hvis pakken ikke kan leveres eller settes igjen, blir pakken levert nærmeste Post i butikk/postkontor.
Det er mulig å bestille et ekstra utleveringsforsøk. Dette bestilles samtidig med EDI melding.
Pris:
- 65 kr per kolli fra 01.12.2024.
Forenklet utlevering er en tjeneste der sender ber Bring sette igjen varen hos mottaker uten at mottaker er tilstede for å ta imot leveransen. Tjenesten må bestilles via EDI-melding. Tjenesten er gratis. I henhold til avtale med avsender, setter sjåfør igjen varen på gateplan, sjåføren registrerer at varen er levert og sikrer dermed sporbarhet på sendingen. Mottaker får varsel om at pakken er satt igjen.
Tjenesten innebærer at kunde aksepterer den risiko som medfølger ift. ansvarsforhold, og fraskriver seg rett til erstatning ved skade og manko. Ikke alle adresser i Norge er egnet for å hensette varer.
I nettbutikker vil forenklet utlevering kunne tilbys, slik at kjøper selv tar stilling til om dette er en ønsket leveringsmåte.
Forenklet utlevering anbefales ikke i større byer eller blokker med mindre Bring har mulighet til å levere varen i et lukket portrom eller lignende. Det er også vel verdt å ta stilling til varens verdi, og tjenesten passer ikke på lett omsettelige varer.