Partigods til bedrift

Send gods til bedrift over hele Norge, inkludert Svalbard.

NB: Denne tjenesten erstatter Stykk- og partigods
  • Smidig - direktelevering dør-til-dør, uten omlasting
  • Fleksibelt - mange tilleggstjenster som tilpasser transporten etter dine behov
  • Kapasitet - fra 3500 kg i en sending

Partigods er tjenesten du bør bruke når du ønsker å sende delpartier eller hellaster. Som regel kjøres sendingen direkte til mottaker, uten terminalhåndtering.

Bring får varene dine trygt frem til mottaker, med stor lokalkjennskap og presisjon . Vi har topp moderne terminaler som takler høy belastning og fremtidige krav. Vi kjører over hele Norge, og med faste ruter over store deler av landet sikres effektive fremsendingstider.

Hva koster det?

Slik beregner du pris

1) Finn riktig sone i sonetabellen
2) Anslå fraktberegningsvekt på sendingen.
3) Sone og fraktberegningsvekt gir deg korrekt pris i prislisten

Prisliste for tilleggstjenester
Prisliste (pdf)
Fraktberegningsvekt
Drivstofftillegg
Bomavgift
Øvrige pristillegg

Last ned transportguiden (pdf)


Hva må du vite?

Tjenestens spesifikasjoner

Min. vekt: 3500 kg
Maks/kolli: 1200 kg Ved høyere vekt per kolli påløper tillegg for spesialgods.

Maks format: 2,4 m eller to sider over 2 m. Utover dette påløper tillegg for spesialgods.


Slik går du frem

Pakking og emballering

Pakk dine varer på en sikker måte, med støtdempende materiale og forsvarlig ytteremballasje. Flere gode tips om hvordan du pakker og merker kan du lese på våre rådgivningssider.

Bestilling og opphenting

Bestill direkte i Mybring, via API, EDI eller i ditt TA-system. Bestill senest 14:30 for henting neste virkedag. Godset hentes på ett bestemt sted, f.eks på et varemottak. Henting skjer på faste dager til faste tider i henhold til henteavtale eller etter forhåndsbooking.

Under transport

Partigodset kjøres som oftest direkte til mottaker. Med vår sporingstjeneste kan du følge forsendelsen underveis. Fremføringstiden for din sending finner du i Mybring. Du kan også lese mer om fremføringstider og dekningsområder på våre rådgivningssider. 

Levering og mottak

Vi leverer hos mottaker mellom kl. 08-16 på hverdager. For større sendinger skjer levering på rampe/bakkeplan.

Tilleggstjenester

  • Når bedriften din skal sende kjemikalier, stoffer, stoffblandinger, produkter og artikler, som har en slik egenskap at de representerer en fare for mennesker, materielle verdier og miljøet ved uhell skal sendes som farlig gods. Det er egne krav i forbindelse med informasjonsplikt, merking og transport av farlig gods, og disse må overholdes. Brudd på ansvar som ligger hos avsender / kunde vil  bli belastet fraktbetaler.

  • Når du skal sende gods som krever temperatur over 0 grader. Gjelder fra oktober til mars.

    Se fremføringstider for Varmegods 2018-19 (PDF). Tabellen er veiledende, og lokalt kontor vil kunne svare deg dersom du har spørsmål angående avganger for varmegods.

  • Mottakeren din får beskjed via SMS eller epost når sendingen er på vei.

  • For transportoppdrag hvor det er bruk for kranbil.

  • Vi merker godset for deg.

  • Trenger bedriften din hjelp til ADR-last, kan en rådgiver bistå med blant annet utfylling av dokumenter for farlig gods og gjennomføring av kurs

  • Ønskes en ytterligere fullverdiforsikring av godset utover NSAB, anbefales det å tegne en transportforsikring. Ta kontakt med din lokalavdeling.

  • Frakten skal normalt forhåndsbetales. Dersom mottaker har en godkjent kundeavtale med Bring kan frakten betales etterskuddsvis av mottaker. Dette mot et systemtillegg pr sending.

    Sendinger som må adviseres, levering til ubetjent adresse mellom 08.00 – 16.00, sendinger med utleveringsforbehold, til byggeplasser, privatadresser, skip og leveringsadresse med begrensning i leveringstid, skal alltid betales av avsender.

  • Ønsker bedriften din at en tredjemann skal betale for sendingen blir det inngått en kontrakt. Hvis tredjemann ikke er kredittverdig faktureres bedriften din med et tillegg på 10 prosent av bruttofrakt.

  • Hvis mottakers adresse avviker fra normal transportrute blir godset fraktet til nærmeste terminal. Dersom mottaker ønsker utkjøring avtales pris og tid med lokal avdeling.

  • Vi skriver ut en kopi av fraktbrevet.

  • Utveksling av paller utføres ut fra en gyldig og utfylt pallekvittering. Tjenesten krever skriftlig avtale.

  • Vi varsler deg via sms eller e-post dersom noe uforutsett inntreffer og sendingen din blir forsinket. Tjenesten gir deg kun informasjon om dine sendinger, og kun dersom det faktisk har skjedd noe uforutsett i framføringen. Dersom du oppgir mottakers epostadresse, vil også mottaker bli varslet. For å benytte deg av tjenesten, oppretter du et abonnement i Mybring.

  • Forenklet utlevering er en tjeneste der avsender tillater at Bring setter igjen varen hos mottaker uten at mottaker er tilstede for å ta imot leveranse.