Partigods til bedrift

Send gods til bedrift over hele Norge, inkludert Svalbard.

NB: Denne tjenesten erstatter Stykk- og partigods
  • Smidig - direktelevering dør-til-dør, uten omlasting
  • Fleksibelt - mange tilleggstjenester som tilpasser transporten etter dine behov
  • Kapasitet - fra 3500 kg i en sending

Partigods er tjenesten du bør bruke når du ønsker å sende delpartier eller hellaster. Som regel kjøres sendingen direkte til mottaker, uten terminalhåndtering. Bring får varene dine trygt frem til mottaker, med stor lokalkjennskap og presisjon. Vi har topp moderne terminaler som takler høy belastning og fremtidige krav. Vi kjører over hele Norge, og med faste ruter over store deler av landet sikres effektive fremsendingstider.


Hva koster det?

Slik beregner du pris

Prisene øker med 7,4 % fra 01.12.2021.

1) Finn riktig sone i sonetabellen

2) Anslå fraktberegningsvekt på sendingen.
3) Sone og fraktberegningsvekt gir deg korrekt pris i prislisten

Prisliste for tilleggstjenester
Fraktberegningsvekt
Drivstofftillegg
Bomavgift
Prisliste for pristillegg

Last ned transportguiden fra 01.12.2021 (pdf) 

Hva må du vite?

Tjenestens spesifikasjoner

Min. vekt: 3500 kg
Maks/kolli: 1200 kg Ved høyere vekt per kolli påløper tillegg for spesialgods.

Maks format: 2,4 m eller to sider over 2 m. Utover dette påløper tillegg for spesialgods.

    Slik går du frem

  1. 1

    Pakking og emballering

    Pakk dine varer på en sikker måte, med støtdempende materiale og forsvarlig ytteremballasje. Flere gode tips om hvordan du pakker og merker kan du lese på våre pakkeguide-sider.

  2. 2

    Bestilling og opphenting

    Bestill direkte i Mybring, via API, EDI eller i ditt TA-system. Bestill senest 14:30 for henting neste virkedag. Godset hentes på ett bestemt sted, f.eks. på et varemottak. Henting skjer på faste dager til faste tider i henhold til henteavtale eller etter forhåndsbooking.

  3. 3

    Under transport

    Partigodset kjøres som oftest direkte til mottaker. Med vår sporingstjeneste kan du følge forsendelsen underveis. Fremføringstiden for din sending finner du i Mybring.

  4. 4

    Levering og mottak

    Vi leverer hos mottaker mellom kl. 08-16 på hverdager. For større sendinger skjer levering på rampe/bakkeplan.

Tilleggstjenester

  • Når bedriften din skal sende kjemikalier, stoffer, stoffblandinger, produkter og artikler, som har en slik egenskap at de representerer en fare for mennesker, materielle verdier og miljøet ved uhell skal sendes som farlig gods. Det er egne krav i forbindelse med informasjonsplikt, merking og transport av farlig gods, og disse må overholdes. Brudd på ansvar som ligger hos avsender / kunde vil  bli belastet fraktbetaler.

  • Tjenesten garanterer at våre lastebærere har en temperatur over null grader i vinterhalvåret slik at dine varer ikke utsettes for frost. Gjelder fra midten av oktober til mars. For å sikre korrekt materiell er driftsopplegget noe begrenset, og lengre framføringstid må påberegnes.

  • Mottakeren din får beskjed via SMS eller epost når sendingen er på vei.

  • For transportoppdrag hvor det er bruk for kranbil.

  • Vi merker godset for deg. Det kan forekomme ekstra framføringstid på sendinger som ikke er forhåndsmerket ifra avsender. Normal framføringstid gjelder derfor ikke når Bring merker.

  • Trenger bedriften din hjelp til ADR-last, kan en rådgiver bistå med blant annet utfylling av dokumenter for farlig gods og gjennomføring av kurs

  • Ønskes en ytterligere fullverdiforsikring av godset utover NSAB, anbefales det å tegne en transportforsikring. Ta kontakt med din lokalavdeling.

  • Frakt er normalt avsenderbetalt. Ønsker bedriften at Bring skal fakturere mottaker, må det inngås skriftlig avtale. Tjenesten faktureres med et tillegg pr sending.
     

  • Frakt er normalt avsenderbetalt. Ønsker bedriften at Bring skal fakturere en tredjepart, må det inngås skriftlig avtale. Tjenesten faktureres med et tillegg pr sending.

  • Hvis mottakers adresse avviker fra normal transportrute blir godset fraktet til nærmeste terminal. Dersom mottaker ønsker utkjøring avtales pris og tid med lokal avdeling.

  • Vi skriver ut en kopi av fraktbrevet.

  • Utveksling av paller utføres ut fra en elektronisk registrering. Tjenesten innebærer at vi som transportør utveksler EUR-paller med både vareavsender og varemottaker, og leverer EUR-paller tilbake til vareavsender. Tjenesten krever skriftlig avtale.

  • Vi varsler deg via sms eller e-post dersom noe uforutsett inntreffer og sendingen din blir forsinket. Tjenesten gir deg kun informasjon om dine sendinger, og kun dersom det faktisk har skjedd noe uforutsett i framføringen. Dersom du oppgir mottakers epostadresse, vil også mottaker bli varslet. For å benytte deg av tjenesten, oppretter du et abonnement i Mybring.

  • Forenklet utlevering er en tjeneste der avsender tillater at Bring setter igjen varen hos mottaker uten at mottaker er tilstede for å ta imot leveranse.

    Tjenesten må bestilles via EDI-melding. I henhold til avtale med avsender, setter sjåfør igjen varen på gateplan, sjåføren signerer for at varen er levert og sikrer dermed sporbarhet på sendingen. Bring sender SMS ved utlevering. Tjenesten innebærer at kunde aksepterer den risiko som medfølger i forhold til ansvarsforhold, og fraskriver seg rett til erstatning ved skade og manko. Ikke alle adresser i Norge er egnet for å hensette varer, noe sender må ta stilling til.

    Forenklet utlevering anbefales ikke i større byer/blokker med mindre Bring har mulighet til å levere varen i et lukket portrom eller lignende. Det er også vel verdt å ta stilling til varens verdi, og tjenesten passer ikke på lett omsettelige varer som er enkle å ta med seg.