LOAD.20 - Beyond Customer Expectations

24. mars 2020 - The Hub, Oslo

Foredragsholdere på LOAD.20


Spennede og interessante foredragsholdere legges ut fortløpende her på nettsiden.

Monica Solberg


Finn smertepunktene og tett lekkasjene i din butikk!
Monica Solberg

Monica Solberg

Operativ rådgiver og Optimaliseringsspesialist


For å kunne tilby opplevelser som overgår forventningene til kundene dine, må du vite hvilke friksjoner de opplever i nettbutikken. Hva er de virkelige smertepunktene, og hvordan finner du de?

Først når du finner ut av dette, og løser friksjonene kan du stoppe kan du stoppe "lekkasjene" i nettbutikken din.  Monica gir deg flere tips for å sikre at nettbutikken din er optimalisert og tilpaset det kundene faktisk vil ha.

Monica Solberg har selv drevet nettbutikk i mange år. De siste årene har hun dedikert arbeidstiden til å hjelpe andre nettbutikker med digital vekst.

Hun er lidenskapelig opptatt av resultater og bruker fagområdene CRO, UX design, analyse, brukertesting, A/B-testing og Retention for å skape verdi i sine prosjekter.
Hun tror på systematisk data- og analysedrevet tilnærming for digital vekst. Hun har jobbet med merkevarer som One Call, Finn, Santander, Ark Bokhandel, Norges Energi og Tine, men også med mindre aktører.


Følg Monica Solberg

David Hejgaard


TBA
David Hejgaard

David Hejgaard

Kommersiell sjef, Zalando Norden


Kommer...

Ken Hughes


Silicon meets soul: Where CX meets Suppl-AI Chain
Ken Hughes

Ken Hughes

Leading Consumer and Shopper Behaviouralist


Er du klar for B2M (Business-to-machine)?

Mye er allerede overlatt til «maskinene» og AI (Artificial intelligence/kunstig intelligens). LinkedIn forteller deg hvor du skal jobbe og Amazon hva du skal kjøpe. Hva skjer når kunden ikke lenger er involvert i kjøpsprosessen? Hva skjer når de stoler like mye på algoritmer og AI som på dagens betalingsløsninger? Bidrar AI til en bedre kundeopplevelse? Og det viktigste; hvilken rolle vil det menneskelige spille i framtiden? Få med deg et provoserende blikk på hvor vi kommer fra, og hva vi kan gå mot, spekket med eksempler fra de som har kommet lengst innen retail.

Ken Hughes er en av verdens ledende autoriteter innen forbrukeradferd. Han er rådgiver for noen av de største merkevarene i verden på kundeopplevelse, omnikanalstrategi, detaljhandelstrender, the Millennial and Gen Z Shopper og peer-til-node-økonomi.

Du kan lese mer om Ken Huges her 


Følg Ken Hughes

Els Aerts


The lost art of asking questions!
Els Aerts

Els Aerts

Medgründer og Managing Partner i AG Consult


Brukertesting i verdensklasse ligger bak alle vellykkede optimaliseringsprosjekter. Det betyr at du må komme nære, og bli personlig med kundene dine. Du må snakke med dem, og du må stille spørsmål. Riktig timing, ordlyd og tone i spørsmålet ditt kan utgjøre hele forskjellen. I dette foredraget hjelper Els deg med den tapte kunsten å stille spørsmål.

Els Aerts er dronningen av brukertesting. Hun er ekspert på kvalitative brukerundersøkelser og har moderert over 3500 brukertester. Els elsker å hjelpe selskaper til å forstå kundene sine bedre, fordi en fornøyd kunde kommer tilbake. Hun er medgründer av AGConsult, et belgisk selskap innen brukervennlighet og konvertering.

Bli bedre kjent med Els Aerts her.


Følg Els Aerts

Ole Heintz


The Secret Sauce to great UX and increased conversion! 
Ole Heintz

Ole Heintz

Head of UX i Convert


I dette foredraget deler Heintz «The Secret Sauce» for å skape gode brukeropplevelser og økt salg i nettbutikken, og vise hvordan alle nettbutikker kan gjøre dette med riktig verktøykasse.

Ole Heintz er Head of UX og CRO i Convert, og har jobbet med mange av landets beste nettbutikker. Convert lager brukervennlige, godtselgende og gjennomtenkte nettbutikker. De har tung kompetanse merkantilt, strategisk, på design og brukeropplevelse, samt på teknisk implementasjon og integrasjoner.


Følg Ole Heintz

Martin Schütt


Buzzwords, unicorns and broken dreams: 3 deadly innovation sins and how to tackle them!
Martin Schütt

Martin Schütt

Daglig leder og partner i Askeladden & Co.


Martin Schütt er utdannet siviløkonom ved NHH i Bergen og var blant E24s “Ledertalentene 2017”. Han hoppet av en lynkarriere i McKinsey og startet, sammen med fem partnere, gründerfabrikken Askeladden og Co. i 2016. Selskapet har raskt utmerket seg for sine disruptive angrepsmåter på tradisjonelle tjenestenæringer.

Askeladden starter gründerselskaper i tradisjonelle bransjer. Ved hjelp av effektiv bruk av eksisterende teknologi har de spesialisert seg i å utvikle nye og skalerbare forretningsmodeller i modne markeder med lav konkurranse. De har utfordret både frisør- og begravelsesbransjen, og står bak fremgangsrike kjedekonsepter som Cutters, Dr.Dropin, Squeeze og Verd Begravelse.

På Load kan du høre Martin slå hull på tre myter og fallgruver som det er veldig lett å gå i når man skal starte et selskap eller bedrive innovasjon i allerede eksisterende selskaper. Målet er at du og resten av publikum skal sitte igjen med en økt skepsis til buzzwords, hyper og etablerte sannheter, og at dette skal gi deg en unnskyldning til å stille spørsmålet “Hvorfor” mye oftere. Bli inspirert av gode eksempler på dette, når Martin forteller om hvordan han og gjengen i Askeladden jobber for å identifisere muligheter og bygge opp nyskapende bedrifter. 


Følg Martin Schütt

Sigrun Syverud


Ditt grønne, digitale klesskap!
Sigrun Syverud

Sigrun Syverud

Medgründer og daglig leder i FJONG


Sigrun Syverud er medgründer og daglig leder i klesdelingsplattformen FJONG, som på kort tid har blitt Europas største delte klesskap. Hun ble i mars 2019 kåret til årets kvinnelige gründer av Innovasjon Norge. 

FJONG tilbyr en delingstjeneste og abonnement for klær med målet om å revolusjonere klesindustrien. Denne løsningen stiller nye krav til logistikk og kundereise i forhold til tradisjonell retail.

På LOAD kommer Sigrun til å fortelle om deres erfaringer og utfordringer, og hva denne forretningsmodellen vil kreve av framtidens logistikk løsninger.

Bakgrunnen for å starte FJONG var frustrasjon over det store overforbruket av klær, som er med på å gjøre klesindustrien til en av verdens nest mest forurensende. Tjenesten har på kort tid blitt veldig populær, og satt i våren 2018 dobbel norgesrekord i crowdfunding, med høyest hentet beløp og høyest andel kvinner (83%).

Sigrun har master i finans fra Norges Handelshøyskole (NHH) og bachelorgrad i samfunnsøkonomi fra Humboldt Universitet, Berlin. Før hun ble gründer jobbet hun innen corporate finance.

 


Følg Sigrun Syverud
Her er et lite glimt fra fjorårets LOAD.

LOAD er Norges beste e-handelskonferanse!


Det er den viktigste møteplassen for deg som jobber med netthandel. Her får du nye perspektiver, inspirasjon og verdifull kunnskap. 

Gå ikke glipp av:

  • Foredrag av både eksperter og andre nettbutikker
  • Diskusjoner, nettverk og mingling
  • Partnerforedrag
  • En herlig Award-kveld

Har du spørsmål rundt LOAD 2020, eller ønsker du å bli samarbeidspartner? Send en mail til load@bring.com.

Billetter


Sikre deg billetter til LOAD.20 allerede nå!

Vi håper å se deg den 24. mars 2020 på Clarion Hotel the Hub, sentralt i Oslo. Konferansen er åpen for nettbutikker, retailere og partnere.

 

Program


Program for dagen vil bli lagt ut i løpet av januar, og det faglige innholdet vil fylles på underveis. Konferansen vil bestå av både hovedsesjoner, parallellforedrag og noen nyheter.  LOAD.20 åpner portene kl. 8:00 for registrering og mingling, deretter sparker det faglige i gang. 

Nytt for å i år er Solution Room - en workshop som overfører det teoretiske til praktiske løsninger som du kan ta med deg hjem. Det faglige programmet slutter kl. 17:00, da kveldsarrangementet tar over med morsomheter, underholdning, prisutdeling og middag. 


Stay Tuned!

Solution Room:

Under årets LOAD skal vi skape rom for løsninger, bokstavelig talt. Vi inviterer derfor til workshop hvor deltakerne, i strukturert dialog gir praktiske råd til hverandres problemstillinger. Dette kaller vi Solution Room, og resultatet fra workshopen vil være konkrete løsninger for deg og ditt selskap, basert på konferansens innhold.

Bli med på å skape engasjerende og berikende samtaler.

Sammen finner vi konkrete løsninger til dine problemstillinger og utfordringer. Del av dine erfaringer, samtidig som du drar nytte av årevis med bransjeerfaring fra øvrige deltakere.
 

Samarbeidspartner?

Er du interessert i å være partner på LOAD? Vi har mange ulike partnerpakker, og forteller deg gjerne mer om dette!

Ta kontakt

Netthandelsprisene 2020


Netthandelsprisen er årets gjeveste bransjepris, og deles ut på LOAD. For 2020 kårer vi følgende:

  • Årets nettbutikk over 50 mill. i omsetning på nett
  • Årets nettbutikk under 50 mill. i omsetning på nett

Netthandelsprisen setter gode nettbutikker i fokus, og hyller de som jobber ekstra hardt for å gjøre det lille ekstra for kundene sine. Vinnerne får velfortjent oppmerksomhet; publikums jubel og bransjens kvalitetsstempel.

Vinneren i respektive kategori kåres etter en grundig gjennomgang av en uavhengig fagjury. 

Påmeldingen til Årets Nettbutikk er nå stengt, men du kan følge med i våre sosiale kanaler på hvem som blir nominert. Vinneren utses på LOAD.20.

Våre samarbeidspartnere: