LOAD | 13.sep.2018

Bli inspirert, få nye perspektiver og nyttig kunnskap

Foredragsholdere


Erik Modig


Slik kommuniserer du til hele hjernen - og skaper vekst i mobile flater!
Erik Modig

Erik Modig

Erik er en av Sveriges mest kjente kommunikasjonseksperter og er forsker ved Senter for Consumer Marketing ved Handelshøyskolen i Stockholm. Han byr på ny, spennende nevropsyologisk innsikt om hvordan hjernen mottar og blir påvirket av mobil-markedsføring. Erik Modig ble kåret til den beste foredragsholderen på Webdagene 2016.


Slik kommuniserer du til hele hjernen- og skaper vekst i mobile flater!

Framgangsrike merkevarer forstår at veien til vekst går gjennom å snakke til hele hjernen. Erik har nylig gjennomført noen av verdens største nevropsykologiske studier på mobil kommunikasjon. Erik kobler moderne hjerneforskning med kundeadferd på mobil og viser hvordan du kan omsette denne innsikten i konkrete strategier som påvirker kundene mer effektivt.

Steven Van Belleghem


How to Stay competitive in the day after tomorrow.
Steven Van Belleghem

Steven Van Belleghem

Steven Van Belleghem er ekspert på digitale kunderelasjoner og internasjonal foredragsholder og forfatter. Steven fikk toppscore fra LOAD.17 og han er derfor tilbake for å dele ny og fersk innsikt om «the customer the day after tomorrow!»


How to Stay competitive in the day after tomorrow

Når Ehandel utvikles til a-handel (automatisert handel), og AI, blockchain og voice assistant endrer og påvirker kundeopplevelsen og gir muligheter for helt nye og bedre kundereiser ,hvilken strategi skal du da velge? Og hvordan skal du samarbeide med tech-gigantene og fremdeles ha innflytelse på dine egen kunderelasjoner? Steven er en entusiastisk foredragsholder som vil gi ny innsikt, krydret med real-life eksempler.

Les Stevens blogg

Steven van Belleghem


Følg Steven Van Belleghem

Niels Hemmingsen


Optimal logistics – to stay competitive!
Niels Hemmingsen

Niels Hemmingsen

Niels Hemmingsen er COO i Boozt, som siden oppstarten i 2009 har blitt en av de ledende fashion nettbutikkene i Norden. Niels har en egen evne til å få de ansatte til å levere en overlegen kundeopplevelse og å optimalisere drift og logistikk på tvers av hele organisasjonen.


Optimal logistikk – to stay competitive!

I 2017 omsatte de for over 2 mrd SEK og de forbedret lønnsomheten fra 2016. Målet for 2018 er mer enn 30% vekst. I takt med den sterke veksten har de hele tiden hatt fokus på logistikk som en viktig konkurransefordel.

I 2016 flyttet de inn i et nytt Fullfilment senter hvor de har effektivisert og automatisert driften kombinert med fokus på raske leveringer til kundene. COO Niels Hemmingsen viser hvordan effektiv logistikk, levering og retur påvirker kundeopplevelsen og øker salget.

Lene Johansen


Vår digitale hverdag - vi tester og måler ALT!
Lene Johansen

Lene Johansen

Lene Johansen er Salgs- og Markedsdirektør i Brandsdal Group AS, og har vært en del av ledergruppen i over 10 år. BliVakker.no er flaggshipet deres, og er Norges største nettbutikk for etablerte og kjente merkevarer innen hår-, hud-, sminke- og parfymeprodukter og tre år på rad har de blitt kåret til Folkets nettfavoritt. Under navnet Cocopanda finnes de nå også i Sverige, Danmark Finland, Tyskland og Østerrike.


Vår digitale hverdag – Vi tester og måler ALT!

Siden starten i 2007 har de hatt ekstrem fokus på lønnsom vekst og omsetter nå for rundt 600 mill kroner. En viktig årsak til suksessen er det tette samarbeidet mellom markedsavdelingen og IT med hovedfokus på økt konvertering og fornøyde kunder. Lene deler innsikt om hvordan de måler alt i alle land og hvordan de raskt tester og endrer for å gi kundene en bedre kjøpsopplevelse.

Marte Klouman


Små grep – store utslag. 7 konkrete råd for økt salg.
Marte Klouman

Marte Klouman

Marte Klouman (tidl. XXL og Lille Vinkel Sko) er en av landets mest erfarne e-handelssjefer. Hun har vært med på å ta XXL fra å være en effektiv kjede av fysiske sportsvarehus til å bli en ekte omnikanalspiller, der det digitale nå står helt sentralt. Nå lever Marte av og for å hjelpe andre å lykkes med salg og markedsføring på nett.


Små grep – store utslag. 7 konkrete råd for økt salg.

Etter å ha jobbet med netthandel på høyt nivå og med gode resultater i 12 år konkluderer Marte med at det grunnleggende må være på plass for å lykkes på nett: Salg er salg uansett kanal, og nettkundene dine er MENNESKER. Med godt gammeldags kremmerskap og ekte omtanke for kundene dine i bunnen er det ikke så vanskelig å finne ut hvordan du kan selge mer. På LOAD leverer Marte et praktisk rettet foredrag, der hun presenterer 7 konkrete grep du kan ta for å heve salget ditt, selv uten å ha masse ressurser eller avanserte systemer.

Laila Pawlak


Be part of the solution rather than part of the problem!
Laila Pawlak

Laila Pawlak

Laila er Co-Founder & Chief Executive Officer of SingularityU Nordic. Målet er å fremme teknologiske løsninger med fokus på globale bærekraftmål, klima og helse.


Be part of the solution rather than part of the problem!

Bærekraftige løsninger er viktig for fremtidens eksistens og vil etter hvert bli ett kundekrav. Laila Pawlak viser hvordan ny teknologi bidrar til både en bedre verden, ekstraordinære kundeopplevelser og til økt konkurransekraft.

Gled deg til at Laila dobbeltklikker på fremtidens kundebehov, teknologi, kompetansekrav og ledelse for å bli en vellykket del av en bærekraftig fremtid.

Magnus Lindkvist


Velkommen til fremtiden
Magnus Lindkvist

Magnus Lindkvist

Magnus kaller seg selv trendspaner og futurolog. Han er forfatteren av boken "Everything we know is wrong". Ved siden av dette er Magnus foredragsholder, rockemusiker, filmskaper og stolt pappa.


Velkommen til fremtiden

Hva kreves av oss for å skape den fremtiden vi ønsker?

Altfor mange tror at fremtiden er en forstad i California og at alt du trenger å gjøre er å ta et fly til Oakland og kopiere GAFA*. Men det kommer til å kreves noe helt annet av oss for å skape den fremtiden vi ønsker å se - i vår bransje, i Norge og i verden. Den svenske futurologen Magnus Lindkvist kommer i dette foredraget til å avsløre hvilke ingredienser som kreves og hvorfor fremtiden tilhører amatørene. Vi lover et engasjerende og politisk ukorrekt foredrag!

* Ja, forkortelsen for Google, Apple. Facebook och Amazon.

Sara Riis-Carstensen


Recipe for a winning brand.
Sara Riis-Carstensen

Sara Riis-Carstensen

Sara Riis-Carstensen- Head of Global Branding at De Beers, Director Global Brand Development LEGO group til januar 2018.


Recipe for a winning brand

LEGO har i alle år holdt seg til sin core business, byggeklossene. Men etter noen år med motgang trengte de fornyelse og en tydelig digital tilstedeværelse. Sara startet hos LEGO i 2010. Da hadde de ingen strategi eller ressurser som jobbet med brand development. Hun startet fra scratch og har bygget selskapets suksessfulle branding strategi i både Europa, USA og Asia. Sara viser hvordan man skaper et vinnende brand, både basert på reisen hun har gjort med LEGO, men også med andre gode eksempler. Sara var en sterk bidragsyter til suksessen LEGO har gjort.

Christer Johannessen


Kan riktige leveringsalternativ gi konkurransefortrinn?
Christer Johannessen

Christer Johannessen

Christer Johannessen - Customer Service & Online Shop Manager HIFI Klubben


Kan riktige leveringsalternativ gi konkurransefortrinn?

I HiFi Klubben handler alt om lyd og bilde – ikke kjøleskap. Her får du du musikk- og filmopplevelser for hver eneste krone. Med et slikt kundeløfte har de fokus på hele kundeopplevelsen fra de kommer inn i butikk til varen er levert. De har derfor testet ut forskjellige leveringsalternativ og leveringspriser for å gi kundene større fleksibilitet og få fler fornøyde kunder og økt salg og. Hva og hvordan de gjorde dette kan du få høre mer om på LOAD.18.

Tone Pedersen


B2B Netthandel – Hvordan bytte nettbutikk og digitalisere markedsføringen, og fortsatt ha fornøyde kunder
Tone Pedersen

Tone Pedersen

Tone Pedersen, Marketing and Ecommerce Manager at Elektroskandia Norge AS


Elektroskandia er en av Norges ledende elektrogrossister og selv i en bransje som selger avansert teknologi, har en gammel nettbutikk og markedsføring via trykte kataloger vært hverdagen. Elektroskandia har hatt fokus på kundene sine, og har laget en B2B nettbutikk som er gjenkjennbar fra brukernes/innkjøperes B2C netthandel, men også brukt tid på å få med de innkjøpere som ikke er vant med å handle på nett. Samtidig har markedsføringen blitt digitalisert, og kundene kan nå handle elektronisk fra katalogene de tidligere fikk i postkassa.

Jenny Vesterlund


Bærekraft som fremtidens konkurransemiddel
Jenny Vesterlund

Jenny Vesterlund

Jenny Vesterlund – Head of Ecommerce Supply Chain at KICKS Kosmetikkedjan AB


Med 250 butikker i Sverige, Norge og Finland og en moderne omnikanal løsning, der fysisk butikk og e-handel er integrert, tilbyr KICKS rundt 25 000 produkter innen kosmetikk fra 300 varemerker. Bærekraft er ikke lenger ett buzzword, men vil bli et viktig konkurransemiddel fremover. Hvor langt er din bedrift kommet i denne reisen? Kicks jobber med bærekraft i sin verdikjede og viser hvordan man kan ta både store og små grep og utgjøre en forskjell både for miljø og forretning.

Program


08:00 - Registrering
09:00 - Konferansen starter
Laila Pawlak
SingularityU Nordic
Be part of the solution rather than part of the problem!
Niels Hemmingsen
COO i Boozt
Optimal logistikk – to stay competitive!
Pause
Stephen van Belleghem
Ekspert på digitale kunderelasjoner
How to stay competitive in the day after tomorrow
Sara Riis Carstensen
Former director LEGO group
Recipe for a winning brand
12:10 - Lunsj
13:10 - Faglige miniforedrag av partnere
14:20 - Parallellforedrag

Sal 1

Partner foredrag
GETA
TBA
Erik Modig
Kommunikasjonsekspert ved Handelshøyskolen i Stockholm.
Slik kommuniserer du til hele hjernen- og skaper vekst i mobile flater!
Marte Klouman
Gründer Netthandelskolen
Små grep – store utslag. 7 konkrete råd for økt salg.
Christer Johannessen
Customer Service & Online Shop Manager HIFI Klubben
Kan riktige leveringsalternativ gi konkurransefortrinn?

Sal 2

Partner foredrag
Klarna
TBA
Lene Johansen
Salgs- og Markedsdirektør i Brandsdal Group AS
Vår digitale hverdag - Vi tester og måler ALT!
Tone Pedersen
Marketing and Ecommerce Manager Elektroskandia AS
B2B Netthandel – Hvordan bytte nettbutikk og digitalisere markedsføringen, og fortsatt ha fornøyde kunder
Jenny Vesterlund
Head of Ecommerce Supply Chain at KICKS AB
Bærekraft som fremtidens konkurransemiddel
16:20 - Pause
17:00
Magnus Lindkvist
Trendspaner og futurolog
Velkommen til fremtiden
18:30 - Vordrink og forrett ute I foaje
19:30 - Awardmiddag med utdeling av netthandelsprisene 2018 (slutt ca 2230)
Baren åpen til 0200

Om LOAD


Nye internasjonale aktører etablerer seg i Norden. Digitalisering og innovasjon vil endre verden slik vi kjenner den i dag: Det er viktigere enn noen gang å være konkurransedyktig

Årets tema: Stay Competitive!

Dato: 13. september 2018

Hvor: Scandic Fornebu, Martin Lingesvei 2, Fornebu, 

Jobber du innen retail eller netthandel, er dette den beste møteplassen i bransjen. Du får både innsikt i den nyeste trendene og mange konkrete tips og råd. Her møtes store og små aktører innen retail, netthandel, fagmiljøer og leverandører for å dele erfaringer og styrke nettverkene sine.

Netthandelsprisene deles ut under arrangementet.

Her kan du laste ned presentasjoner fra LOAD. 17.

Vil du bli samarbeidspartner? Send en mail til load@bring.com.

Påmelding

Netthandelsprisene 2018


Posten og Bring har delt ut netthandelsprisene siden 2005. I år kårer vi følgende:

* Årets nettbutikk
* Årets stjerneskudd
* Årets veiviser

Folkets Nettfavoritt 2018 ble kåret etter en kampanje i februar. Vinnerne ble:

Store bedrifter: Blivakker.no
Mellomstore bedrifter: Floyd.no
Små bedrifter: Pbstore.no

Netthandelsprisene deles ut på LOAD.18. Vinnerne kåres etter en grundig gjennomgang av juryen.
Finalistene møter juryen i august og må pitche på utvalgte kriterier.

Juryen

Jurymedlemmer

Alexander Haneng 

Innovasjonsdirektør i Posten og Bring


Marte Klouman 

Founder and Chief Enthusiastic Nerd; Netthandelsskolen

Bente Sollid Storehaug

CEO ESV Digital, Nordic

Ole Petter Nyhaug

Partner and Creative Director Opinion Norge AS

Jens Koldenhof Rygg

Partner Manager Klarna

Ingvild Moen

Digital advisor in social media at Resonate AS

Johan Holgersson

VP Marketing & Digital Business Development
E-handel og Logistikk, Bring