Visste du at mange kunder er villige til å betale for frakt, men at nivået som du velger å legge fraktprisen på har stor effekt på konverteringen? Det viser vår forbrukerundersøkelse, "Slik velger kundene deg" fra Bring Research, der vi spurte over 3.000 skandinaver om hvor mye de er villige til å betale for frakten når de har funnet det vil kjøpe, eller om de da velger å avbryte kjøpet og handle et annet sted. Svarene fra rapporten viser at, avhengig av land og kjønn, ville 64-81% betale for frakten og gjennomføre kjøpet.
Denne rapporten gir deg verdifull innsikt om kundenes forventninger og krav til levering og retur. Du får også tips til hvordan du som nettbutikk kan finne riktig prisnivå på frakt, og hvilke andre vilkår rundt frakt og retur som kan være lurt å tydeliggjøre gjennom hele kjøpsprosessen. Følgende tema blir belyst:
- Hva forventer kundene seg rundt tema frakt?
- Hvor mye er kundene villige til å betale for frakt?
- Hva gjør at kundene bli mer positivt innstilt til å betale for frakten?
- Hvordan forhindrer du avbrutte kjøp på grunn av leverings- og returvilkår?