eFrokost 12. mars 2019

Takk til alle deltakere. Neste eFrokost blir 3. september. Velkommen tilbake!


Tema for denne eFrokosten var:

Kjenn kunden din og gjør de riktige tingene!

 

Kjersti Pedersen, Bring

Kjersti presenterte siste innsikt fra Bring Research der vi har sett på om det finnes forskjeller i kvinner og menns handlemønster på nett. Kjersti presenterte disse forskjellene, i forhold til hva som skaper gjenkjøp, hvilken betydning fri frakt har, og hvem som er villige til å betale for frakten. Vi har også sett på miljøaspektet. Alle snakker om miljø  men fortsatt er det få nettbutikker som skiller seg ut med en tydelig miljøprofil. 

Kjersti Pedersen forteller om siste innsikt fra Bring Research

Her kan du laste ned Kjerstis presentasjon fra eFrokosten.

 

Nora Sjögren Johre, eCommerce Manager for Urban og Carlings

Urban vant prisen Årets Stjerneskudd på LOAD.18. Juryen motiverte dette blant annet med at; Urban har en klar plan for hvordan de skal bli enda bedre, de gir kundene en personlig kjøpsopplevelse og er flinke på kundedialog. De inspirerer og engasjerer via sosiale medier, og har startet prosessen med å utvikle den personlige kjøpsopplevelsen gjennom å koble nett og fysiske butikker sammen for å gi kundene en helhetlig kundereise.

Nora ga oss et innblikk i hva de har gjort og lykkes med, hvilke mulige utfordringer de har møtt på for videre utvikling, og ikke minst så delte hun med seg av gode råd og tips!

Nora Sjögren Johre forteller om hvorfor de vant Årets Stjerneskudd 2018

Her kan du laste ned Noras presentasjon fra eFrokosten.


Marte Klouman, Netthandelskolen

Marte Klouman (tidl. XXL og Lille Vinkel Sko) er en av landets mest erfarne e-handelssjefer.  Nå driver Marte Netthandelskolen, som hjelper små og store virksomheter å lykkes med salg og markedsføring på nett. 

På eFrokost ga hun publikum konkrete råd for økt konvertering, råd til å ta med seg hjem og starte å implementere med en gang. Områder med rom for forbedring omhandlet blant annet om mobiltilpasning, hvor tydelig nettbutikken formidler sitt budskap, bildebruk og hvordan man kan optimalisere sine salgsargumenter. Ønsker du å vite mer om dette, finner du informasjon på Netthandelskolen.

eFrokost120319_MarteKlouman
Marte Klouman fra Netthandelskolen