eFrokost 3. september 2019

Over 100 personer hadde meldt seg på høstens eFrokost i Posthuset.

Smarte tips for å selge mer til Black Friday og jul

Frokosten startet med fersk innsikt fra Bring Research ved Kjersti Pedersen. Under tittelen "Slik vinner du julen" ga hun deltakerne innblikk i hva som er ekstra viktig for nettkundene i juleperioden, og hvordan nettbutikkene enkelt kan øke konverteringen gjennom å synliggjøre dette gjennom hele kjøpsprosessen.

Marianne Jacobsen Laugen, tjenesteansvarlig for B2C i Bring, fulgte opp med gode råd for å inkludere hjemlevering som leveringsalternativ og for å være tydeligere i kommunikasjonen med kundene. Hun oppfordret også nettbutikkene til å bli mer konkrete på leveringsdag, og ga innblikk i nye tjenester det jobbes med.

Besøk fra Sverige

Johanna Allhorn, sjefredaktør for bransjemagasinet ehandel.se og ehandel.com ga oss en oversikt over de kommende månedenes spennende handelsperiode og ga deltakerne nyttige tips. Allhorn presenterte trender og utvikling rundt Black Friday. Visste du for eksempel at det er torsdagen i Black Week som har den høyeste omsetningen?

360 approach på Black Week og julesalget

Frokostmøtet ble avsluttet med besøk fra Milrab.no som hadde 90 % vekst under Black Week og julesalget i 2018. Milrab.no selger utstyr innen sport og friluftsliv. De har de siste årene hatt en imponerende vekst og var også en av finalistene til Årets nettbutikk 2019. 

Purchasing Manager Vegard Sunde og Marketing Manager Marius Anthonisen fortalte om hvordan de forbereder seg best mulig til årets viktigste salgsperiode, og delte også med seg av lærdommer og erfaringer de har gjort under denne kraftige salgsveksten.

gruppebilde av foredragsholderne på eFrokost
Foredragsholderne på eFrokost 3. sept. Fra venstre, Kjersti Pedersen, Markus Anthonisen, Vegard Sunde, Marianne Jacobsen Laugen og Johanna Allhorn.

 


Del artikkel