Går det i postkassen?

Dersom kampanjen er tenkt å skulle gå i postkassen, er første bud at formatet passer til dette. Det er noen små forskjeller på uadressert og adressert DM. Dette henger sammen med maskinene som håndterer de ulike forsendelsene.

Uadressert DM - standard format

Minimumsformat: 12,5 cm x 14,8 cm
Maksimumsformat: 26 cm x 34 cm
Maks tykkelse: 0,5 cm
Maks vekt: 200 gram

Last ned formatmal

Det er selvfølgelig mulig å lage ulike kreative formater. Mer informasjon finnes her, men det er også bare å ta kontakt.

Last ned prisliste

Adressert DM - standard format

Små sendinger: (L)25 cm x (B)17,6 cm og maks 0,5 cm tykk
Store sendinger: (L)35,3 cm x (B)25 cm og maks 2 cm tykk

Det er selvfølgelig mulig å lage ulike kreative formater. Mer informasjon finnes her, med det er også bare å ta kontakt.

Last ned prisliste

Formatlinjal for avlange sendinger

Formatlinjal for stående sendinger

Tips som kan utgjøre store prisforskjeller

  1. Vipper DM mellom to ulike formater, kan det være smart å gjøre små justeringer som ikke nødvendigvis vil gå ut over det kreative.
  2. Plassering og utforming av adressefelt, fonter, etc. er viktig både med tanke på pris og kvalitet på distribusjonen.
  3. "Odde" formater kan ha flere alternative løsninger for distribusjon. Vi hjelper deg med å finne den rette.

En DM kan være så mangt

Det er mange måter vi kan levere en DM på, uavhengig om den er tenkt levert i postkassen, på døren, hentes på Posten eller leveres til bedrifter. Vi hjelper deg gjerne med å finne en optimal løsning.