Alexander Haneng: E-handelstrender 2018

Hurtig og nært, Alexander Haneng tok blant annet for seg store internasjonale aktører, blant andre Amazon, som nå kommer til Norge, og han var innom den økende oppmerksomheten rundt hurtig levering og hjemlevering.

Last ned presentasjon her.

Kjersti Pedersen; Innsikt fra Bring Research

Tilbyr du riktige leveringsalternativ til kundene dine? Vår nyeste undersøkelse har fokus på levering og retur. Er kundene fornøyde med måten de fikk varene levert på, eller ville de helst ha valgt noe annet og hvorfor velger de å få varene hjemlevert?

Last ned presentasjon her.

Annette Thommessen og Stian Skjønhaug; Forenkling av hverdagen til mottaker – et innblikk i nye og spennende løsninger fra Posten og Bring

Handel på nett øker– og det samme gjør leveringsbehovene. Det er forventet at alle varetyper vil øke på hjemlevering, men vi er jo ikke hjemme hele tiden.
Både «gjemlevering», retur fra postkassen og smarte hjem ble presentert, men også piloter som ikke nødvendigvis vil blir lansert, men som det er viktig å få testet ut.

Last ned presentasjon her.

Under kan du lese mer om de ulike foredragene og foredragsholderne

Trender 2018 – og hva betyr dette for retailere og norske nettbutikker?

«Internasjonal konkurranse, bedre logistikk og bedre betalingsløsninger vil gjøre at omsetningen på nett kommer til å overgå omsetningen i butikk.» Dette sa Alexander Haneng i et intervju med Fremtidens handel tidligere i år.

Kickstart 2018 med de viktigste trendene for 2018, og forstå hva de betyr for retailere og norske nettbutikker!

Alexander Haneng er ekspert på digital strategi og netthandel, og jobber som Direktør for Digital Innovasjon i Posten Norge og Bring.

Han er en populær foredragsholder og er en aktiv bidragsyter i den offentlige debatten om digitalisering av næringslivet.

Nytt fra Bring Research

Tilbyr du riktige leveringsalternativ til kundene dine?

Vår nyeste undersøkelse har fokus på levering og retur.  Kjersti Pedersen er ansvarlig for Bring Research, og gir deg nyttig innsikt knyttet til:

•  Er kundene fornøyde med måten de fikk varene levert på, eller ville de helst ha valgt noe annet?

•  Hvorfor velger de å få varene hjemlevert?

Forenkling av hverdagen til mottaker – et innblikk i nye og spennende løsninger fra Posten og Bring

Handel på nett øker– og det samme gjør leveringsbehovene. Det er forventet at alle varetyper vil øke på hjemlevering, men vi er jo ikke hjemme hele tiden...

Annette Thommessen er digital forretningsutvikler i Posten og Bring og jobber med spennende løsninger for å forenkle hverdagen til de som skal motta varer/pakker.

Valgfrihet er nøkkelordet, og vi tester for tiden nye spennende løsninger som kan gjøre leveranseprosessen mer smidig og tilpasset kundens behov. ”Gjemlevering” i putekassen eller fleksibel leveranse i ”rødboksen”, retur rett fra postkassen din eller som en opphenting hjemme hos deg. I bunn og grunn handler det om å ta i bruk ny teknologi på gammel infrastruktur for å forenkle kundens hverdag.

Smarte hjem – en oppsummering! 

Nye digitale kasser utenfor huset og samarbeid med låsleverandører er noen av aspektene ved smarte hjem. Stian Skjønhaug jobber som forretningsutvikler i Posten og Bring, og dette er hans spesialområde.

Hva ligger egentlig i smarte hjem og hvilken muligheter og spennende løsninger ser Posten og Bring for seg?