Sofacompany er resultatet av de danske stifterne Cathrine og Christian Rudolphs drøm om å utfordre den eksisterende møbelbransjen, ved å skape lekkert design med høy kvalitet til lave priser, året rundt. Forretningskonseptet går ut på salg utelukkende via Internett, med møbler som leveres direkte fra fabrikk i Vietnam. Dermed fjernes fordyrende mellomledd. – Hos oss skal alle ha råd til et godt møbeldesign av høy kvalitet, og alle skal oppleve å få mye for pengene, sier partner Bjørn Bjerga.

Kilde:sofacompany

Viktig sisteinntrykk
Møbelbutikken startet opp i Norge for drøyt to år siden, med hovedkontor i Stavanger. Tilbakemeldingene fra kundene tyder på at de har funnet et konsept mange etterspør.

– I fjor firedoblet vi salget fra første år, og i år kommer vi til å doble det igjen, forteller Bjerga.

Bring har vært transportør fra dag én.
– Vi har gode erfaringer med Bring, samarbeidet har gått smertefritt og bra. Vi ser på Bring som vår forlengede arm – det er vi som leverer varene hjem, gjennom Bring. Det betyr at sisteinntrykket, altså overleveringen av varene, er veldig viktig, sier Bjerga. 

Kundeservice til tjeneste
Han roser Brings sjåfører. 
– Det er utrolig mange flinke og hyggelige sjåfører. Så er det enkelte som kunne ha forbedret seg. Kundene våre mottar varer som de kanskje føler at de har brukt mye penger på. Da er varsom behandling, og ikke minst et smil, viktige nøkkelord.

Vil tilby flere leveringsalternativer
Foreløpig har kundene ikke mulighet til å velge mellom ulike leveringsalternativer i nettbutikkløsningen deres – alle varer leveres til første dørkarm, med mindre noen kontakter dem og ber spesifikt om noe annet. Ambisjonen er at kundene også etter hvert skal kunne velge alternativet «indoor», det vil si levering helt inn som Bring også tilbyr.

– Dette er noe særlig folk i blokker og enhusholdninger etterspør. Et slikt leveringsalternativ vil bidra til en større service for kundene våre, sier Bjerga.

Mer om hjemlevering av tyngre varer